خانه / اخبار و رویدادها / گفتگوی اختصاصی خانه کتاب کردی با دکتر سالار عثمان

گفتگوی اختصاصی خانه کتاب کردی با دکتر سالار عثمان

گفتگوی اختصاصی خانه کتاب کردی با دکتر سالار عثمان

 

معاون وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان درباره مشارکت هیات وزارت فرهنگ اقلیم در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان

سالار عثمان
دکتر سالار عثمان

?ما بعنوان هیاتی از وزارت فرهنگ و جوانان حکومت اقلیم کردستان متشکل از سیزده تن نویسنده و روشنفکر همراه با مدیران رسانه یی، جوانان و کتابخانه وزارت فرهنگ اقلیم، در هفتمین نمایشگاه بزرگ کردستان حضور پیدا کرده ایم.

?هدف ما از مشارکت در این نمایشگاه، توسعه روابط فرهنگی تاریخی و ریشه دار میان اقلیم کردستان و کردستان ایران می باشد و از نگاه ما کتاب بهترین ابزار برای توسعه و تعمیق روابط و داد و ستدهای فرهنگی است.

?ما باور داریم ،کتاب سفیری است که می تواند مرزها را درنوردد و از ورای هر نوع محدودیتی بر دوستی ها بیفزاید و سخن راستین فرهنگ ها و جغرافیاهای دور و نزدیک را بر یکدیگر آشنا و آشکارا کند.

ما باور داریم ،کتاب سفیری است که می تواند مرزها را درنوردد و از ورای هر نوع محدودیتی بر دوستی ها بیفزاید و سخن راستین فرهنگ ها و جغرافیاهای دور و نزدیک را بر یکدیگر آشنا و آشکارا کند.

?چه بسا در جهان گرفتار در تعارضات مرزهای سیاسی و مرزبندیهای جغرافیایی ، فرهنگ یگانه ابزاری است که نه تنها محدویت و مشکل زا نیست بلکه قادر است مشکل و معضل زدایی نیز بکند.

?فرهنگ ساحتی است که می تواند با پذیرش تنوع سلیقه ها و علایق، اختلافات را با تمرکز بر نقاط اشتراک به سمت همدلی و وحدت رهنمون کند و از این طریق بر غنای انبان فرهنگ بشری بیفزاید. این فرهنگ است که می تواند نوع بشر را به این باور رهنمون کند که مخاطبان او از هر رنگ و سلیقه یی همواره قابل احترام می باشند.

?از خانه کتاب کردی و تلاشی که در راستای فرهنگ کتابخوانی به عمل آورده تقدیر و تشکر می کنیم.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «خانه کتاب کردی» بلامانع است.

 

 

 

 

 

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

کتاب «رساله‌ی راوی: درس‌گفتارهای روایت در داستان» منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *