خانه / اخبار و رویدادها / جلسه هماهنگی برگزاری سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان برگزار شد

جلسه هماهنگی برگزاری سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان برگزار شد

جلسه هماهنگی برگزاری سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان برگزار شد

به گزارش خانه کتاب کردی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عیسی فلاحی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد کردستان امروز صبح در جلسه هماهنگی ویژه برگزاری جشن ها و برنامه های و رویدادهای سی ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان که با حضور کارشناسان مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: هفته کتاب امسال که با تاکید بر حوزه  کتاب کودک و نوجوان است با ویژه برنامه ها و رویدادهای مهمی همراه خواهد بود از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: استان کردستان که دارای پتانسیل های بسیار زیادی در عرصه کتاب و مطالعه است نیاز  هست همه بخش ها و تشکل های عرصه کتاب از جمله انجمن ها در این هفته فعال و برنامه ها و رویدادهای ترغیبی برای کودکان و نوجوانان طراحی شود.

معاون امور فرهنگی اضافه کرد: برگزاری مراسم اختتامیه سومین جایزه کتاب سال کردستان، برگزاری نمایشگاه کتاب کودکان و نوجوانان با همکاری و همراهی ناشران و کتابفروشان فعال در این عرصه و رونمایی از کتب تازه منتشر شده از نویسندگان برجسته استان از جمله برنامه های ویژه این هفته خواهد بود.

ایشان ضمن اشاره به محورهای برنامه های سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده از ظرفیت های سازمان ها، دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و شهرهای تابعه در برگزاری باشکوه و مفید و موثر برنامه های هفته کتاب امسال خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از برنامه های این هفته عنوان کرد: همایش پیاده روی دوستداران کتاب در آبیدر سنندج، برگزاری پویش های مبادله کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرهای پرجمعیت از جمله مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود.

فلاحی ضمن تاکید حساسیت مقطع سنی کودک و نوجوان در برنامه ریزی های کتاب و کتابخوانی در سطح استان گفت: مسابقه کیک کتاب با همکاری اتحادیه قنادان سطح شهر سنندج به منظور تشویق وترغیب دانش آموزان به مطالعه و به صدا درآوردن زنگ کتاب در مدارس سراسر استان از جمله برنامه های پیشنهادی در این جلسه بود.

وی در پایان تصریح کرد: بازدید از کتابخانه های عمومی سطح استان و تقدیر و قدردانی از کتابداران و مروجان کتاب و کتابخوانی و اعضای فعال کتابخانه های عمومی مساجد و مدارس در سطح استان نیز یکی بهترین راههای تشویق وترغیب کودکان ونوجوانان به کتاب وکتابخوانی خواهد بود.  

درباره‌ی خانه کتاب کُردی

همچنین ببینید

کتاب «رساله‌ی راوی: درس‌گفتارهای روایت در داستان» منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *